Vad händer när du gör en beställning?
När du handlar hos oss väljer du först de produkter du vill köpa. Efter att ha klickat på ”Lägg i varukorg” för en produkt placeras denna i varukorgen. När du handlat klart klickar du på ”Visa varukorgen” och får då en sammanställning på innehållet i din varukorg. För att avsluta ditt köp klickar du på ”Till kassan”. Därefter fyller du i dina uppgifter så vi vet var varorna skall levereras. Därefter väljer du hur du vill betala. Beställningen är då klar och du får en bekräftelse på skärmen. Med automatik kommer även ett kvitto att skickas till dig med e-post. För att kunna handla hos oss måste du vara minst 18 år.
Hantering av personuppgifter
Dina personuppgifter behandlas konfidentiellt. Vi kommer under inga omständigheter att lämna ut några personuppgifter utan medgivande från personen i fråga. Det samma gäller även för e-postadresser.
Priser
Alla priser som anges på sajten är inklusive moms.
Betalningssätt
Vi har lärt oss den hårda vägen att inte skicka något innan ordern är till fullo betald.
Du kan även hämta din order i vår butik i Skutskär och då betala med kontokort eller kontanter.
Om något i ordern ser konstigt eller oseriöst ut, förbehåller vi oss rätten att avbryta din order.
-Förskottsbetalning
Vid förskottsbetalning erhåller du en orderbekräftelse både på skärmen och per e-post. Du sätter in summan som står på din orderbekräftelse på vårat Bankgiro: 521-2667. Glöm inte att ange ditt order-ID. Därefter skickas din order.
Bankname: Swedbank AB
IBAN: SE7180000810349235965614
BIC: SWEDSESS
-Vi tar även Swish
Swish-nummer: 123 123 70 56.
Enkelt och snabbt sätt att betala på.
Finansiering
Vi har ingen egen finansiering/avbetalningsplan, utan hänvisar då till externa aktörer.
Frakt / Leveransvillkor
Våra varor levereras av DB Schenker, DHL eller Postnord vanligtvis inom 1-5 arbetsdagar. Frakten är samma oavsett var i landet du bor. Om leveransadressen ligger mycket långt utanför stadsplanerat område, kontaktar vi dig angående eventuellt ortstillägg. Vid leverans med Schenker och mottagaren inte finns på plats kan vi debiteras en återtagsavgift. Denna betalas i så fall av kunden. Vi behandlar e-post och order både vardagar och helger. Det går bra att ringa oss på 070- 396 59 84, måndag-söndag 08.00-22.00.
Restnoterade varor
Om någon av de varor du har beställt ej skulle finnas för leverans kommer vi att kontakta dig per e-post och du får då möjligheten att avbryta beställningen för denna produkt alternativt vänta tills produkten åter finns i lager. Om du väljer att vänta på varan kommer vi att skicka ut de varor vi har på lager och skickar de restnoterade produkterna så snart de kommer in. I vissa fall vill vi ha en handpenning, då enligt överenskommelse med kund, innan vi beställer hem dina varor.
Öppet köp / Ångerrätt
Hallgrens Fritid AB tillämpar Distansavtalslagen. Det innebär att du som kund har rätt till 14 dagars returrätt, utan speciell anledning. Varan skall returneras i oförändrat skick och i originalemaballaget. Frakten står du som kund för. Vi förbehåller oss rätten att debitera kund om något skulle saknas. Returer som skickas mot postförskott löses ej ut. Vissa varor som ej har något färgval, kan levereras i en annan färg än vad som visas på våran websida. Kontakta oss gärna vid tveksamheter.
Garanti / Reklamation
Vi tillämpar konsumentköplagens reklamationsrätt på 3 år mot fabrikationsfel av produkterna. Därmed åtar vi oss att reparera eller byta ut produkter med fabrikationsfel utan extra kostnad. Vid reklamation bekostas frakten av köparen. Tänk på att uppmärksamma eventuella transportskador vid leverans av varorna. Sådana fel skall rapporteras direkt till speditören vid leveranstillfället. Dolda fel skall anmälas till oss inom 3 arbetsdagar från det att du mottagit varan.
Vid uthyrningsverksamhet är garantitiden 1 år.
Ägarförbehåll
Varorna förblir Hallgrens Fritid AB:s egendom till dess de till fullo betalats. Till dess äganderätten övergått till kunden, förbinder sig kunden att väl vårda varorna och att inte utan Hallgrens Fritid AB:s skriftliga medgivande vidtaga ändringar i dessa. Kunden äger inte rätt att överlåta eller upplåta nyttjanderätt till varor som omfattas av ägarförbehåll.
Ansvarsbegränsning
Skulle skadeståndsansvar eller ersättningsskyldighet uppstå för Hallgrens Fritid AB gentemot kund skall, såvida inte uppsåt eller grov vårdslöshet föreligger, ansvaret vara begränsat till ett sammanlagt belopp motsvarande köpeskillingen för den eller de varor varpå skadeståndsskyldigheten grundar sig. Ansvaret omfattar endast direkta förluster. Hallgrens Fritid AB:s ansvar omfattar således inte indirekta förluster, såsom förlust i näringsverksamhet och ej heller skador som Hallgrens Fritid AB inte skäligen kunde förväntas ha räknat med vid avtalets träffande och vars följder Hallgrens Fritid AB inte heller skäligen kunde ha undvikit eller övervunnit.
Tvist
Tvist enligt dessa villkor skall avgöras av allmän domstol med tillämpande av Svensk lag. Vi följer Konsumentverkets rekommendationer.
Force Majeure
Hallgrens Fritid AB anser sig befriade från att fullgöra sina förpliktelser i detta avtal om detta beror på ändrad lagstiftning, myndighets åtgärd, konflikt på arbetsmarknaden, brand, översvämning, krig, terrorism, sabotage, olyckshändelser av större omfattning eller liknande händelser.
Reservation
Hallgrens Fritid AB reserverar sig mot felaktigheter i innehåll och prislista på webbsidan.