Köpvillkor

Vad händer när du gör en beställning?
När du handlar hos oss väljer du först de produkter du vill köpa. Efter att ha klickat på ”Lägg i varukorg” för en produkt placeras denna i varukorgen. När du handlat klart klickar du på ”Visa varukorgen” och får då en sammanställning på innehållet i din varukorg. För att avsluta ditt köp klickar du på ”Till kassan”. Därefter fyller du i dina uppgifter så vi vet var varorna skall levereras. Därefter väljer du hur du vill betala. Beställningen är då klar och du får en bekräftelse på skärmen. Med automatik kommer även ett kvitto att skickas till dig med e-post. För att kunna handla hos oss måste du vara minst 18 år.

Hantering av personuppgifter
Dina personuppgifter behandlas konfidentiellt. Vi kommer under inga omständigheter att lämna ut några personuppgifter utan medgivande från personen i fråga. Det samma gäller även för e-postadresser.

Priser
Alla priser som anges på sajten är inklusive moms.

Betalningssätt
I dagsläget erbjuder vi betalning mot faktura, förskottsbetalning, PayPal med kontokort samt kontant betalning eller kontokort i våran butik i Skutskär.
Eftersom hoppborgar och rutschkanor tillverkas exklusivt till dig som kund vill vi ha 50 % i förskottsbetalning.
Vi förbehåller oss rätten att undersöka att de personuppgifter och adress du uppgett verkar stämma. Om något i ordern ser konstigt eller oseriöst ut, förbehåller vi oss rätten att häva ditt köp.

-Faktura (49 kr)
Vid betalning mot faktura, skickar vi oftast fakturan bifogad i ett mail. Vi fakturerar även genom Billogram (www.billogram.se). Vi kontrollerar eventuella betalningsanmärkningar innan vi skickar din order. Ange personnummer/organisationsnummer i fältet ”Ordernoteringar” i kassan. Efter genomförd beställning erhåller du en orderbekräftelse både på skärmen och per e-post. Fakturan skickas per e-post och vi lägger på en avgift på 49 kr. Fakturan skall betalas inom 14 dagar efter fakturadatum. Om fakturan ej betalas inom utsatt tid, lämnar vi över ärendet till våran samarbetspartner för inkasso och dröjsmålsränta på 9,5 % + gällande referensränta tillkommer.
Kontakta oss för mer information.

-Förskottsbetalning
Vid förskottsbetalning erhåller du en orderbekräftelse både på skärmen och per e-post. Du sätter in summan som står på din orderbekräftelse på vårat Bankgiro: 521-2667. Glöm inte att ange ditt order-ID. Därefter skickas din order.

Bankname: Swedbank AB
IBAN: SE7180000810349235965614
BIC: SWEDSESS

-Swish
Swish-nummer: 
123 123 70 56. Du skriver in numret i ”Swish-appen” i din mobil och gör sedan betalningen. (Numret motsvarar privatpersoners mobilnummer.) Enkelt och snabbt sätt att betala på. För mer information om Swish: www.getswish.se

-Kontant betalning i våran butik i Skutskär
När du handlar i våran butik på Gävlevägen 22 C i Skutskär kan du välja att betala kontant.

-PayPal
Du behöver inte ha något PayPal-konto för att betala via PayPal.
Betalning kan ske med ert betal- eller kreditkort eller med ett befintligt Paypal konto.
Efter genomförd beställning erhåller du en orderbekräftelse både på skärmen och per e-post. Därefter skickas din order.
Med Paypal betalar du snabbt, enkelt och säkert. Paypal är en av världens största aktörer inom online betalningar på Internet. Paypal har över 100 miljoner användare världen över och hundratusentals företag använder sig av Paypals tjänster. Betalningen sker via Paypals säkra och krypterade anslutningar och servrar. Dina kontouppgifter och kortnummer visas inte för någon, inte ens för oss.
För mer information om Paypal: www.paypal.se

Finansiering
Vi har ingen egen finansiering/avbetalningsplan, men vi kan hänvisa till sådana aktörer. Kontakta oss för mer information.

Frakt / Leveransvillkor
Våra varor levereras av DB Schenker, DHL eller Postnord vanligtvis inom 3-6 arbetsdagar. Frakten är samma oavsett var i landet du bor. Om leveransadressen ligger mycket långt utanför stadsplanerat område, kontaktar vi dig angående eventuellt ortstillägg. Vi behandlar e-post och order både vardagar och helger. Det går bra att ringa oss på 070- 396 59 84, måndag-söndag 08.00-22.00.

Restnoterade varor
Om någon av de varor du har beställt ej skulle finnas för leverans kommer vi att kontakta dig per e-post och du får då möjligheten att avbryta beställningen för denna produkt alternativt vänta tills produkten åter finns i lager. Om du väljer att vänta på varan kommer vi att skicka ut de varor vi har på lager och skickar de restnoterade produkterna så snart de kommer in. I vissa fall vill vi ha en handpenning, då enligt överenskommelse med kund, innan vi beställer hem dina varor.

Öppet köp / Ångerrätt
Hallgrens Fritid AB tillämpar Distansavtalslagen. Det innebär att du som kund har rätt till 14 dagars returrätt, utan speciell anledning. Varan skall returneras i oförändrat skick och i originalemaballaget. Returfrakten står du som kund för. Vi förbehåller oss rätten att debitera kund om något skulle saknas. Returer som skickas mot postförskott löses ej ut. Vissa varor som ej har något färgval, kan levereras i en annan färg än vad som visas på våran websida. Kontakta oss gärna vid tveksamheter.

Garanti / Reklamation
Vi tillämpar konsumentköplagen på 3 år mot fabrikationsfel av produkterna. Därmed åtar vi oss att reparera eller byta ut dessa felaktiga eller trasiga produkter utan extra kostnad. Vid reklamation bekostas frakten av köparen. Tänk på att uppmärksamma eventuella transportskador vid leverans av varorna. Sådana fel skall rapporteras direkt till speditören vid leveranstillfället. Dolda fel skall anmälas till oss inom 3 arbetsdagar från det att du mottagit varan.
KL industries ger även 2 års garanti och hela 5 års garanti på trampbåtarnas däck och skrov.
Vid uthyrningsverksamhet är garantitiden 1 år.
OBS! Registrering krävs hos KL industries inom 30 dagar efter köp för att den extra garantin från dem ska gälla.
Länk: Registrera din produkt för att aktivera garantin.

Presentkort
Presentkortens giltighetstid är 3 år.

Ägarförbehåll
Varorna förblir Hallgrens Fritid AB:s egendom till dess de till fullo betalats. Till dess äganderätten övergått till kunden, förbinder sig kunden att väl vårda varorna och att inte utan Hallgrens Fritid AB:s  skriftliga medgivande vidtaga ändringar i dessa. Kunden äger inte rätt att överlåta eller upplåta nyttjanderätt till varor som omfattas av ägarförbehåll.

Ansvarsbegränsning
Skulle skadeståndsansvar eller ersättningsskyldighet uppstå för Hallgrens Fritid AB gentemot kund skall, såvida inte uppsåt eller grov vårdslöshet föreligger, ansvaret vara begränsat till ett sammanlagt belopp motsvarande köpeskillingen för den eller de varor varpå skadeståndsskyldigheten grundar sig. Ansvaret omfattar endast direkta förluster. Hallgrens Fritid AB:s ansvar omfattar således inte indirekta förluster, såsom förlust i näringsverksamhet och ej heller skador som Hallgrens Fritid AB inte skäligen kunde förväntas ha räknat med vid avtalets träffande och vars följder Hallgrens Fritid AB inte heller skäligen kunde ha undvikit eller övervunnit.

Tvist
Tvist enligt dessa villkor skall avgöras av allmän domstol med tillämpande av Svensk lag. Vi följer Konsumentverkets rekommendationer.

Force Majeure
Hallgrens Fritid AB anser sig befriade från att fullgöra sina förpliktelser i detta avtal om detta beror på ändrad lagstiftning, myndighets åtgärd, konflikt på arbetsmarknaden, brand, översvämning, krig, terrorism, sabotage, olyckshändelser av större omfattning eller liknande händelser.

Reservation
Hallgrens Fritid AB reserverar sig mot felaktigheter i innehåll och prislista på webbsidan.